«Укрзалізниця» позбудеться своїх поромів, що простоюють у порту «Чорноморськ»

«Укрзалізниця» передає два своїх морських пороми, які простоюють у порту Чорноморськ, Фонду держмайна України. Йдеться про судна «Герої Плевни» і «Герої Шипки», пише Центр транспортних стратегій.

Наразі триває процес передачі у сферу управління Фонду державного майна України теплоходів «Герої Плевни» та «Герої Шипки» разом із обладнанням та комплектуючими матеріалами, які необхідні для їхньої експлуатації.

«Укрзалізниця» очікує ухвалення відповідного розпорядження з боку Кабінету Міністрів України.

Нагадаємо, два згаданих судна УЗ взяла на баланс наприкінці 2015 року. Після цього почалася довга епопея щодо ремонту поромів та їхнього можливого застосування «Укрзалізницею». Зокрема, очікувалося, що судна зможуть виконувати перевезення в рамках роботи Транскаспійського маршруту на лінії Чорноморськ — Поті/Батумі. Серед варіантів розглядали можливість передачі поромів у бербоут-чартер іншій компанії. Нарешті, у 2019 році УЗ попросила Мінінфраструктури передати судна іншому оператору, оскільки оперування флотом не є профільною діяльністю «Укрзалізниці».

А на початку 2022 року суд вирішив, що пороми, які кілька років займали причали № 8, 9, 20 порту Чорноморськ, приберуть в інше місце.  

Як випливає з матеріалів суду, залізничники прийняли пороми на баланс ще 2015 року і за договором із портом поставили біля причалів. Судна не експлуатували за призначенням: увесь цей час вони стояли через поломки; на їхню стоянку, ремонт і утримання витратили тоді щонайменше 114 млн грн.

Порт два роки вимагав звільнити причали. Залізничники відповідали, що самостійно пороми не пересуваються, відбуксирувати їх немає можливості, а грошей на оренду інших причалів у бюджеті підприємства не передбачено.

Зараз судна залишаються в гавані Чорноморська.

Залізничні пороми «Герої Плевни» і «Герої Шипки» працювали на лінії Іллічівськ-Варна, яку було відкрито 1978 року. Крім українських, на маршруті ходили ще два болгарські пороми — «Герої Одеси» і «Герої Севастополя».

Судна цього класу побудували на югославській верфі Brodogradiliste «Uljanik». Кожен пором вміщує по 108 товарних вагонів із вантажем. Обидва судна дозволяють перевозити трейлери, автомашини та рефрижераторні секції, а також нафтопродукти в залізничних цистернах.

До 1990-х років пороми працювали у складі Чорноморського морського пароплавства, потім їх орендувала компанія «Укрферрі», потім вони знову перейшли Фонду держмайна України.

За час оренди поромів траплялися детективні історії, наприклад, у 2009 грузинська влада знайшла на борту порома «Герої Плевни» розібраний винищувач МІГ-29 УБ без супровідних документів і заарештувала судно.

Підписуйся на "ЧІС" у Facebook та Telegram щоб бути в курсі головних подій Чорноморська. 


Ctrl
Enter
Помітили помилку?
Виділіть текст і натисніть Ctrl+Enter

Коментарі

Мінімальна довжина коментаря - 50 знаків. Коментарі модеруються
Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Коментарів ще немає. Ви можете стати першим!